Reuters – Δεξαμενόπλοιο LANA: «Η αγωγή για την αναίρεση της απόφασης έγινε δεκτή από το δικαστήριο»

Το Δεξαμενόπλοιο LANA που ήταν ναυλωμένο από Ρωσική εταιρία και μετέφερε Ιρανικό Πετρέλαιο - Κατασχέθηκε το φορτίο του από Ελληνικές Αρχές στην Κάρυστο κατ' εντολή των ΗΠΑ
Φώτο Αρχείου / Το Δεξαμενόπλοιο LANA που ήταν ναυλωμένο από Ρωσική εταιρία και μετέφερε Ιρανικό Πετρέλαιο – Κατασχέθηκε το φορτίο του από Ελληνικές Αρχές στην Κάρυστο κατ’ εντολή των ΗΠΑ

Το Εφετείο της Χαλκίδας ανέτρεψε χθες Τετάρτη προηγούμενη δικαστική απόφαση που επέτρεπε την κατάσχεση από τις Ηνωμένες Πολιτείες του φορτίου πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο Lana (πρώην Pegas), που βρίσκεται στον κόλπο της Καρύστου, όπως προκύπτει από δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, επικαλούμενο τρεις πηγές που γνωρίζουν το θέμα. «Η αγωγή για την αναίρεση της απόφασης έγινε δεκτή από το δικαστήριο», είπε η πηγή στο Reuters.

Το αποτέλεσμα της προσφυγής δεν έχει δημοσιοποιηθεί ακόμη.

Δεν ήταν αμέσως σαφές εάν οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ ή της Ελλάδας θα αμφισβητούσαν την απόφαση, ωστόσο η πηγή που επικαλείται το Reuters εκτίμησε ότι «θα είναι δύσκολο να ακυρωθεί (η απόφαση του εφετείου)».

Το δεξαμενόπλοιο είναι ρωσικών συμφερόντων και το πετρέλαιο που μετέφερε είναι από το Ιράν. 

ΠΕΜΕΝ: Συνέχιση της επικίνδυνης κατάστασης με το δεξαμενόπλοιο «LANA»

Θυμίζουμε ότι για το θέμα είχε παρέμβει και η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ). Όπως ανέφερε η ΠΕΜΕΝ σε σχετικό δελτίο Τύπου, σε νέα τηλεφωνική επικοινωνία με τον πλοίαρχο του πλοίου ενημερώθηκε ότι παραμένει το οξυμένο πρόβλημα με την ανεπάρκεια των καυσίμων για την πλήρη και ασφαλή λειτουργία του συνόλου των μηχανημάτων του πλοίου, με τα καύσιμα να επαρκούν για λίγες μόλις μέρες (τότε 3 Ιουνίου 2022). Επίσης, ότι προβλέπονταν δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην περιοχή, που καθιστούσαν επιτακτικά αναγκαίο τον άμεσο εφοδιασμό του πλοίου με καύσιμα για να λειτουργήσει αυτοδύναμα, και ότι είχε ενημερωθεί για επίσκεψη εκπροσώπου του υπουργείου, η οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί μέχρι τότε, παρότι επανειλημμένα ο πλοίαρχος έχει επισημάνει εγγράφως την επικινδυνότητα της κατάστασης. Και καθώς προετοιμάζόταν η συνέχιση και ολοκλήρωση της μεταφόρτωσης του φορτίου, καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταφόρτωσης παραβιάζονταν ακόμα και οι διεθνείς κανονισμοί για τη θαλάσσια ρύπανση, ενώ δεν γίνονταν η αδρανοποίηση των δεξαμενών και ο αναγκαίος ερματισμός.

Με πληροφορίες από Reuters, pemen.gr

Δείτε ακόμα...