Σούδα: Προχωρούν τα σχέδια Αμερικανών και αστικών κομμάτων

Το «USS George HW Bush στη Σούδα

Στα μουλωχτά επιχειρείται να προχωρήσουν τα έργα των Αμερικανών και οι μπίζνες των κατασκευαστικών σε στρατιωτικές υποδομές τους στην Ελλάδα, καθώς ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και οι παραφυάδες τους στοιχίζονται στην υπηρεσία των επικίνδυνων για τον λαό ευρωατλαντικών σχεδιασμών.

Αυτός είναι ο λόγος που στην προεκλογική κοκορομαχία τους απουσιάζουν ακόμα και ως τίτλος τέτοια ζητήματα, ενώ οι εξελίξεις «τρέχουν» στο παρασκήνιο και θα «τρέξουν» ακόμα ταχύτερα μετεκλογικά.

Αυτός είναι ο λόγος που ο πρέσβης των ΗΠΑ, Τζορτζ Τζέιμς Τσούνις, τόνισε πρόσφατα με βεβαιότητα στο Φόρουμ των Δελφών ότι «η αμερικανική κυβέρνηση διατηρεί εκπληκτική συνεργασία με την ελληνική» και «αυτό δεν θα αλλάξει, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα των επικείμενων εκλογών». Υπενθύμισε, άλλωστε, με νόημα ότι «η εξαιρετική αυτή συνεργασία διατηρείται εδώ και πάνω από μία δεκαετία παρά τις τέσσερις διαφορετικές κυβερνήσεις», εξ ου και μέσα σε αυτά τα χρόνια η Ελλάδα έγινε «ένας εξαιρετικά αξιόπιστος και σταθερός σύμμαχος πάνω στον οποίο στηρίζονται οι ΗΠΑ για να λυθούν τα προβλήματα της ευρύτερης περιοχής».

Ακρογωνιαίος λίθος στην προσπάθειά τους αυτή να «λύσουν» τα «προβλήματα» (με τον τρόπο που οι ιμπεριαλιστές ξέρουν) η Σούδα, όπου οι Αμερικανοί προχωρούν με φόρα τα σχέδια παραπέρα ενίσχυσής της, δεδομένης και της στήριξης από τα κόμματα του ευρωατλαντισμού, μέσα από διαδικασίες όπως ο «Στρατηγικός Διάλογος» μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών (εγκαινιάστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζεται επί ΝΔ) και οι «επικαιροποιήσεις» της Συμφωνίας για τις Βάσεις (προετοιμάστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίστηκαν επί ΝΔ).

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα ο «Ριζοσπάστης» δημοσιοποίησε αναλυτικά σχέδιά τους για την Ενιαία Μονάδα Διαχείρισης Μεταφορών («Joint Mobility Processing Facility» – κωδικός υποδομής P-903) που θέλουν να κατασκευάσουν στη βάση, κατ’ αναλογία π.χ. του Joint Mobility Processing Center που λειτουργούν στη γιγαντιαία αεροπορική βάση τους στο Ράμσταϊν της Γερμανίας.

Σε αυτό το φόντο, αρχές Απρίλη οι Αμερικανοί απευθύνθηκαν σε κατασκευαστικές αναζητώντας τους ικανότερους να στήσουν ένα διώροφο κτίριο 8.970,26 τ.μ. που «θα ενοποιήσει τις βασικές λειτουργίες αεροπορικών επιχειρήσεων και αεροπορικών μεταφορών της εγκατάστασης, ώστε να υποστηρίξει την αύξηση της κυκλοφορίας», σε άλλο ένα δείγμα της ακόμα εντατικότερης χρήσης της βάσης από τους Αμερικανούς.

Θα αποτελείται «από ένα συγκρότημα αεροπορικών επιχειρήσεων με ένα νέο terminal επιβατών, χώρους αεροπορικών επιχειρήσεων και ένα terminal για cargo». Εξάλλου, σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες, η νέα εγκατάσταση θα «πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται τουλάχιστον 30.000 επιβάτες ετησίως», διευρύνοντας παραπέρα τις δυνατότητες της βάσης.

Διόλου τυχαία, στα σχέδιά τους εμφανίζουν τουλάχιστον 12 μεταγωγικά σταθμευμένα μπροστά στο σχεδιαζόμενο κτίριο P-903, όπου δίνεται και ο χώρος μιας «προτεινόμενης επέκτασης του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών», με κωδικό εγκατάστασης P-911 («Proposed P-911 apron expansion project»).

Σε κάθε περίπτωση, για το κτίριο P-903 προϋπολογίζουν ένα κόστος μεταξύ 25 και 100 εκατομμυρίων δολαρίων, με περίοδο ολοκλήρωσης της κατασκευής 912 ημερολογιακές μέρες.

Ποιοι διεκδικούν το συμβόλαιο

Στελέχη των ενδιαφερόμενων κατασκευαστικών κλήθηκαν από τους Αμερικανούς να προσέλθουν στη Σούδα για αυτοψία του χώρου την Πέμπτη 4 Μάη.

Κατά πληροφορίες προσήλθαν στελέχη των κατασκευαστικών ELICA S.A., ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, P.&C. Development, ECC, Smart Engineering, TSONTOS S.A. και MVL. Προχώρησαν στην αυτοψία συνοδεία στελεχών του US NAVY, συγκεκριμένα του Τμήματος Δημοσίων Εργων (Public Works Department) της Διοίκησης Naval Facilities Engineering Systems Command Atlantic (NAVFAC).

Καθότι το έργο είναι πολύ μεγάλο, με σύνθετες απαιτήσεις και προδιαγραφές, φέρεται να ζήτησαν και να τους εγκρίθηκε μια παράταση μέχρι να καταθέσουν προσφορά στους Αμερικανούς. Συγκεκριμένα, αρχική ημερομηνία ήταν η 23η Μάη και την μετέθεσαν για τις 31 του μήνα.

Στο μεταξύ, κάνοντας καθαρή τη μεγάλη σύγκρουση, όπως έχει απλώσει τα φτερά της πάνω και από την ελληνική επικράτεια, με όλες αυτές τις αμερικανοΝΑΤΟικές βάσεις στο στόχαστρο αντίπαλων ιμπεριαλιστικών κέντρων, έχουν ήδη ενημερωθεί αρμοδίως ότι όποιος πάρει το έργο θα πρέπει να τηρήσει μια σειρά από προδιαγραφές. Υπάρχει π.χ. ρήτρα ότι απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί «τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός που παράγεται από τη “Huawei Technologies Company”, τη “ZTE Corporation” ή οποιαδήποτε θυγατρική αυτών των οντοτήτων», ή «τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός ή υπηρεσίες που παράγονται ή παρέχονται από μια οντότητα που ο υπουργός Αμυνας (σ.σ. των ΗΠΑ) πιστεύει εύλογα ότι είναι οντότητα που ανήκει ή ελέγχεται από ή συνδέεται με άλλο τρόπο με την κυβέρνηση» της Κίνας ή της Ρωσίας.

Αλλωστε, ακριβώς στο πλαίσιο της έντασης των ανταγωνισμών και καθώς αμερικανοΝΑΤΟικά αεροσκάφη επιχειρούν καθημερινά από τη Σούδα, οι κατασκευαστικές έχουν επίσης ενημερωθεί ότι ο αεροδιάδρομος και οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών «θα παραμείνουν σε λειτουργία καθ’ όλη την περίοδο κατασκευής. Ο ανάδοχος πρέπει να διεξάγει τις εργασίες του έτσι ώστε να προκαλεί την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση στην κανονική λειτουργία της δραστηριότητας» της βάσης. Τους τονίζεται, ακόμα, ότι «οι εργασίες στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στον προγραμματισμό και στη διεξαγωγή των εργασιών σε σχέση με τις υπάρχουσες επιχειρήσεις».

Πηγή: Ριζοσπάστης

Δείτε ακόμα...