Όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, τα φώτα «άστραψαν» όταν δημοσιοποιήθηκε το βίντεο με τον επικίνδυνο απόπλου του «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» από την Άνδρο και έσβησαν μόλις συνελήφθη και απολύθηκε ο πλοίαρχος στην Κάρυστο. Έτσι, για άλλη μια φορά μένουν στο σκοτάδι οι εγκληματικές ευθύνες κυβέρνησης και εφοπλιστών, που έχουν μετατρέψει σε επικίνδυνη κρουαζιέρα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, υποχρεώνοντας τους ναυτεργάτες σε ρόλους κασκαντέρ του καλοκαιρινούς μήνες, με τα υπέργηρα καράβια (το 86% είναι 20 ετών και πάνω) να αγκομαχούν από λιμάνι σε λιμάνι.
Ο κατάπλους και ο απόπλους γίνονται σε λίγα λεπτά της ώρας, με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, κατ’ απαίτηση των εφοπλιστών, για να βγει το δρομολόγιο των «άγονων γραμμών». Δεκάδες ναυτεργάτες τραυματίζονται σ’ αυτές τις άγριες εργασιακές συνθήκες, αλλά τα ονόματά τους δεν χωράνε σε κανένα ρεπορτάζ για το «θαύμα του Τουρισμού», που προσφέρει ρεκόρ εσόδων και κερδών σε κράτος και εφοπλιστές.
Όπως δεν χωράνε και ειδήσεις για τις άθλιες εργασιακές σχέσεις που έχουν διαμορφωθεί στην ακτοπλοΐα με νόμους όλων των κυβερνήσεων. Είναι αυτοί οι νόμοι που δίνουν το «δικαίωμα» στον εφοπλιστή να απαλλαγεί σε μια νύχτα από όλους τους ναυτεργάτες του «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» και να αποδρομολογήσει το καράβι, αδιαφορώντας για δεδουλευμένα, μισθούς, αποζημιώσεις ή για την κάλυψη των νησιών που μένουν αμανάτι.
Αυτήν την «κανονικότητα» έφεραν στην ακτοπλοΐα η «απελευθέρωση» και ο ανταγωνισμός, που δεν συνθλίβουν μόνο τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, αλλά είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια και την ίδια τη ζωή στη θάλασσα.