Με την ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών φορέων συνεχίστηκε σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης που περιλαμβάνει τη διάταξη για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, η οποία δίνει τη δυνατότητα στην ONEX, η οποία ελέγχει τα Ναυπηγεία, να αναπτύξει λιμενικές, διαμετακομιστικές, ακόμη και ενεργειακές δραστηριότητες.
Η ελληνική κυβέρνηση και οι ΗΠΑ προωθούν τη μετατροπή του λιμανιού της Ελευσίνας σε αντίβαρο για τον έλεγχο του ΟΛΠ από την κινεζική COSCO.
Τροποποιώντας τον νόμο για την «εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας» που παραδόθηκαν στην ONEX προβλέπεται ότι οι δραστηριότητες στα ναυπηγεία «δύνανται να ασκούνται και προς τον σκοπό παροχής εφοδιαστικών, λιμενικών και πάσης φύσεως συναφών υποστηρικτικών υπηρεσιών (…) καθώς και υπηρεσιών εμπορικής, αμυντικής, εφοδιαστικής ή ενεργειακής φύσεως προς τον σκοπό επωφελέστερης αξιοποίησης των εγκαταστάσεων των ναυπηγείων, των υφιστάμενων και μελλοντικών υποδομών τους, εξυπηρέτησης της λειτουργίας τους και των πάσης φύσεως δραστηριοτήτων του».
Ο Ευάγγελος Γκίνης, πρόεδρος της Ενωσης Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελευσίνας – Μάνδρας, στην παρέμβασή του εξέφρασε την αντίθεση του κλάδου στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και στην «εμβληματική επένδυση» όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, η οποία δεν αφορά τη στήριξη των μικρών επαγγελματιών, όπως είπε.
Σχολιάζοντας τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης περί μετατροπής της Ελευσίνας σε «ενεργειακό κόμβο», σημείωσε ότι στην ουσία θα γίνει ένας κόμβος εμπλοκής, ένας κόμβος κατακόρυφης αύξησης του κινδύνου, ένας κόμβος που μετατρέπει την περιοχή μας σε στόχο αντιποίνων στο πλαίσιο των οξυμένων ανταγωνισμών που εκδηλώνονται στην ευρύτερη περιοχή μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας.
Αναφέρθηκε στις μεγάλες διαδηλώσεις που έχουν γίνει στην περιοχή, στην πόλη της Ελευσίνας, ενάντια στη χρήση του στρατιωτικού αεροδρομίου και άλλων κρίσιμων υποδομών για την εξυπηρέτηση, πότε του «καθεστώτος Ζελένσκι», πότε του «σφαγέα Νετανιάχου» κτλ, και καταλήγοντας επισήμανε: «Ξέρετε, οι Αμερικανοί ήταν πάλι στην πόλη μας και το 1973 υπέγραψαν τότε μια παράταση της παρουσίας τους για 5 χρόνια μέχρι το 1978. Μόλις έγιναν τα γεγονότα της Κύπρου, έφυγαν άρον άρον το 1974 και στις αναφορές που άφησαν πίσω, έλεγαν ότι έφυγαν ”γιατί πλέον το κλίμα δεν τους σήκωνε στην περιοχή”. Θέλω να σας πληροφορήσω με κάθε ειλικρίνεια, “το κλίμα δεν τους σηκώνει ακόμα” και ο κόσμος θα αντιδράσει και θα αντιδράσει μαζικά. Σύντομα έρχεται και …συλλαλητήριο».
Από την πλευρά του ο Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου Νομού Αττικής και Εργαζομένων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδος, στην παρέμβασή του επισήμανε ότι το κράτος είναι πολύ ικανό και γρήγορο όταν πρόκειται να μπουκώσει τους επιχειρηματικούς ομίλους με ζεστό χρήμα και να δώσει φοροαπαλλαγές, αλλά ανίκανο όταν πρόκειται για λεφτά εργαζομένων, όπως των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Αναφορικά με την εμβληματική επένδυση της ONEX κατήγγειλε πως όχι μόνο δεν τηρείται η επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση που υπάρχει εδώ και τέσσερα χρόνια, αλλά δεν τηρείται ούτε στοιχειωδώς η ισχύουσα εργατική νομοθεσία. «Οι εργαζόμενοι δεν έχουν πάρει ούτε μια φορά δώρο Χριστουγέννων, δώρο Πάσχα ή επίδομα αδείας όλα αυτά τα χρόνια, δεν πληρώνονται καμία- όπως προβλέπει από την εργατική νομοθεσία, ακόμα τουλάχιστον- προσαύξηση στην υπερωρία, ενώ οι υπερωρίες είναι καθημερινό φαινόμενο, τα 10ωρα και τα 11ωρα, προτού ψηφιστεί νόμος για τα 13ωρα, δεν πληρώνονται προσαύξηση για Σαββατοκύριακο, για αργίες, ούτε την ασθένεια τους, ούτε αν πάθουν εργατικό ατύχημα», σημείωσε.
Κατήγγειλε την κυβέρνηση που λέει ψέματα όταν ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται για καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας, γιατί αν ήθελε πραγματικά καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας, θα είχε κάνει υποχρεωτική τη συλλογική σύμβαση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών που έχει υπογράψει το συνδικάτο με την εργοδοσία από το 2017, αλλά μέχρι σήμερα αρνείται.
Οσον αφορά την αλλαγή χρήσης και την κατασκευή αγωγών για τη μεταφορά του LNG, μετέφερε τον προβληματισμό των εργαζομένων, καθώς ήδη η περιοχή είναι πολύ φορτωμένη με βιομηχανική δραστηριότητα, ενώ σημείωσε τους κινδύνους που ελλοχεύει η ταυτόχρονη λειτουργία των logistics για πολεμοφόδια και πολεμικό υλικό και της ναυπηγοεπισκευής.
Επικαλούμενος τις δηλώσεις Ελλήνων και Ευρωπαίων αξιωματούχων που επιχειρούν να προετοιμάσουν τους λαούς για την γενίκευση του πολέμου, μετέφερε την αναστάτωση του κόσμου αλλά και την αντίθεση των εργαζομένων του κλάδου στα επικίνδυνα αυτά σχέδια αναφέροντας: «Μας προετοιμάζουν. Σας λέμε ότι ούτε τα παιδιά μας θέλουμε να δούμε σε φέρετρα για το κυνήγι των κερδών των εμπορικών δρόμων των πρώτων υλών των αγωγών, ούτε και εμείς οι ίδιοι να βρεθούμε σε φέρετρα», κι έφερε ως παράδειγμα την Ουκρανία, όπου αυτά που βάλλονται πρώτα είναι τα εργοστάσια και οι ενεργειακοί κόμβοι.
Τέλος, κατήγγειλε την κυβέρνηση που επιλέγει να δίνει δισεκατομμύρια για πολεμικές δαπάνες, που δεν έχουν να κάνουν με την άμυνα της χώρας αντί να φροντίσει να καλύψει τις ανάγκες του λαού και των εργαζομένων για φθηνές ασφαλείς ακτοπλοϊκές και μεταφορικές συγκοινωνίες και υπηρεσίες.



