Τροποποιούν τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ για περισσότερα κέρδη στους επενδυτές και ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζόμενων

Λιμάνι Θεσσαλονίκης / EUROKINISSI

Σε τροποποίηση της σύμβασης, με την οποία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης παραχωρήθηκε στους επιχειρηματικούς ομίλους, προχωρά η κυβέρνηση με νομοσχέδιο που από σήμερα συζητείται στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και δείχνει την απόφασή της να «τρέξει» ακόμα πιο γρήγορα τους σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων, εγχώριων και μη, για την ανάδειξη της χώρας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο, στο φόντο των επικίνδυνων ανταγωνισμών που είναι σε πλήρη εξέλιξη και έχουν ανάψει τη φωτιά του πολέμου στην ευρύτερη περιοχή.

Το νομοσχέδιο προβλέπει την επέκταση των διαστάσεων του προβλήτα 6 του λιμανιού, ώστε να μπορεί να δέχεται τα τελευταίας γενιάς τεράστια πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και όχι μόνο, ενώ προβλέπεται η ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού (γερανογέφυρες και άλλα μηχανήματα στοιβασίας) για την αύξηση της μεταφοράς και διαχείρισης των κοντέινερς.

Με δυο λόγια, η σύμβαση προδιαγράφει μεγαλύτερη εντατικοποίηση σε βάρος των εργαζομένων στον ΟΛΘ και επιπτώσεις σε βάρος συνολικά του λαού της Θεσσαλονίκης και στο περιβάλλον.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής καταψηφίζοντας ανέδειξε ότι «πρόκειται για μια ιδιωτικοποίηση, η οποία υπακούει στις γενικότερες στρατηγικές επιλογές της ΕΕ», «εντάσσεται και στους γενικότερους, ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς στην περιοχή, για τον γεωστρατηγικό έλεγχο περιοχών και δρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων και Ενέργειας. Ταυτόχρονα, φυσικά, υπηρετεί και τους σχεδιασμούς του εγχώριου κεφαλαίου για τη μετατροπή της Ελλάδας σε έναν κόμβο συνδυασμένων μεταφορών».

Επισήμανε ακόμα ότι «όλος αυτός τώρα ο “πυρετός” της δράσης του κεφαλαίου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ασφαλώς και φέρνει νέα τεράστια κέρδη, μόνο που αυτά δεν είναι και δεν πρόκειται να είναι για τους εργαζόμενους αλλά για τους επιχειρηματικούς ομίλους».

Όσο για τους εργαζόμενους, όπως τόνισε, «οι εργαζόμενοι στο λιμάνι με τα σωματεία τους ολοένα και συχνότερα καταγγέλλουν και την έλλειψη του αναγκαίου προσωπικού και την αυξανόμενη εντατικοποίηση της δουλειάς τους, αλλά και την έλλειψη μέτρων ασφάλειας στην εργασία τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά το θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο του 2021, με έναν 59χρονο νεκρό εργαζόμενο, το φετινό καλοκαίρι σημειώθηκαν άλλα τέσσερα εργατικά ατυχήματα στο λιμάνι, τα οποία βέβαια και “φωνάζουν” για τη λήψη επειγόντων μέτρων προστασίας, ασφάλειας και υγιεινής της εργασίας στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης».

Δείτε ακόμα...