Υπουργείο Ναυτιλίας: Νομοσχέδιο – πλαίσιο για την ενίσχυση των εφοπλιστών

Η ενίσχυση των εφοπλιστών με χοντρά πακέτα από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ, είναι ο στόχος του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Κύρωση κώδικα νομοθεσίας για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο και για τον μηχανισμό εφαρμογής, την κρατική εποπτεία και τους γενικούς όρους υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου», το οποίο επικυρώθηκε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, προκειμένου την Πέμπτη να ψηφιστεί στην Ολομέλεια.

Μπορεί να πρόκειται για την κωδικοποίηση της μέχρι τώρα νομοθεσίας σε αυτό τον τομέα, όμως, όπως διευκρίνισε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκης, κατά την ομιλία του στην Επιτροπή, «το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ουσιαστικά λειτουργεί ως βασικός μηχανισμός διαπραγμάτευσης για την εξειδίκευση πόρων μέσω ΕΣΠΑ και Ταμείου Ανάκαμψης». Δηλαδή, είναι προαπαιτούμενο για να αρχίσουν να ρέουν τα δισεκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης προς τους εφοπλιστικούς και άλλους ομίλους της λεγόμενης «γαλάζιας» ανάπτυξης, (επιχειρηματικούς ομίλους στη κρουαζιέρα, τον τουρισμό, στα λιμάνια, τα ναυπηγεία κ.ά.) με βαρύ λογαριασμό να πέφτει στο λαό.

Ο υπουργός ανέφερε ακόμα ότι θα ακολουθήσει η κωδικοποίηση σε όλους τους τομείς της ναυτιλιακής πολιτικής και σύντομα θα έρθουν νομοσχέδια για την «ναυτική εργασία και την εκπαίδευση των ναυτικών», την «οργάνωση και εκμετάλλευση λιμένων», «ασφάλεια ναυσιπλοϊας και προστασία του περιβάλλοντος» για το «προσωπικό του Λιμενικού Σώματος», ενώ έδωσε έμφαση στην αναμόρφωση του «Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου», που ουσιαστικά προετοιμάζει το σμπαράλιασμα σε ό,τι έχει απομείνει από τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ «χειροκρότησαν» την κωδικοποίηση της νομοθεσίας. Ο εισηγητής δε του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρ. Μιχαηλίδης, άσκησε αυστηρή κριτική στην κυβέρνηση για «καθυστέρηση» όχι μόνο στην κωδικοποίηση της νομοθεσίας, αλλά και στην εφαρμογή των νόμων της κυβέρνησης της ΝΔ.

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Μ. Κομνηνάκα, τόνισε πως με την κωδικοποίηση της νομοθεσίας που έχουν διαμορφώσει μέχρι τώρα οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, παγιώνεται πλέον αυτό που ήδη ζουν στο πετσί τους οι νησιώτες. Δηλαδή, οι εφοπλιστές να δρομολογούν και να αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με τα συμφέροντά τους, να επιβάλουν ταξίδια – «Οδύσσεια», να έχουν εν πλω σαπάκια άνω των 40 ετών και να αυξάνουν κάθε τόσο τα ήδη πανάκριβα εισιτήρια, επιβάλλοντας ταυτόχρονα συνθήκες εργασίας γαλέρας για τους ναυτεργάτες και από πάνω να επιδοτούνται με πρόσχημα τον απαράδεκτο διαχωρισμό των ακτοπλοϊκών γραμμών σε άγονες και μη.

Στα νησιά η Υγεία και η Παιδεία βρίσκονται υπό διωγμό, δημόσιες υπηρεσίες είναι αποψιλωμένες, η ακρίβεια καλπάζει, οι μικροί παραγωγοί οδηγούνται στο ξεκλήρισμα, η ανεργία είναι στα τα ύψη και πάει λέγοντας, όπως εξήγησε. Δείχνοντας πώς ο ένας κόβει και ο άλλος ράβει ανέφερε ενδεικτικά ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που κατάργησε τον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά και ως αντίβαρο ψήφισε το Μεταφορικό Ισοδύναμο, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί έμμεση επιδότηση των εφοπλιστών.

Δείτε ακόμα...