Το μετρό του Παρισιού (μοναδικό, μαζί με της Μόσχας επί ΕΣΣΔ, σχεδιασμένο εξ αρχής ως ένα ευρύτερο επεκτάσιμο δίκτυο) ξεκίνησε το 1898 και η πρώτη γραμμή (Porte Maillot-Porte de Vincennes), λειτούργησε το καλοκαίρι του 1900
Αρχικά το δίκτυο ήταν γνωστό ως Chemin de Fer Métropolitain de Paris – C.M.P, «Métropolitain» …Métro (καθιερώνοντας και τον διεθνή όρος «μετρό» σε αντίθεση με τους ‘Αγγλους «Underground» ή «the Tube» στο Λονδίνου
Από τις αρχές του αιώνα ως τη 10ετία του 1920, ήταν αποκλειστικά μέσα στο Παρίσι, την περίοδο 1930-50 επεκτάθηκε στα κοντινά προάστια και τη 10ετία του 1960 (γραμμή [11] κλπ), ως το 1990, ακόμη πιο έξω. Το 1998 αυτοματικοποιήθηκε η γραμμή [14], το 2011 η γραμμή [1] και ετοιμάζεται η [4]
Σήμερα το Μετρό έχει γραμμές μήκους 221,6 χλμ. και πάνω από 380 σταθμούς (87 2πλοί ως 5πλοι κόμβοι ανταπόκρισης) με απόσταση (ΜΟ) μεταξύ των σταθμών μόλις 562 μέτρα και εξυπηρετεί πάνω από 1,5 δις επιβάτες. Κάθε γραμμή έχει δικές τις πλατφόρμες, ακόμη και στους σταθμούς ανταπόκρισης (οι γραμμές -όπως και του RER δεν μοιράζονται τις πλατφόρμες). Τα παραπάνω στοιχεία είναι χωρίς το δίκτυο RER (ΣΣ |> RER = Réseau Express Régional υψηλών ταχυτήτων ~120km/h προαστιακός + περιφερειακός εκτός κέντρου [Île-de-France], 5 γραμμών, με 650 εκατ. επιβάτες)