Αγωγός EAST-MED : Στρατηγική συμφωνία των αστικών κομμάτων

Η διαπάλη για τον έλεγχο των ενεργειακών δρόμων μεταφοράς- των αγωγών, είναι μέρος των ανταγωνισμών των ΗΠΑ με τη Ρωσία για τον έλεγχο της Ενέργειας και των ΗΠΑ με την Κίνα για τον έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ελληνική αστική τάξη συμμαχεί με τις ΗΠΑ στο πλαίσιο ανάληψης μεριδίων από τη λεία.

Σε αυτό το πλαίσιο, χτες στη Βουλή, συμφώνησαν στη στρατηγική της αστικής τάξης… διαφωνώντας στις λεπτομέρειες η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα, για το ποιος υπηρετεί καλύτερα τους αμερικανοΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς.

Το «συναινετικό κλίμα» τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος αναγνώρισε το «έργο» των υπουργών του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ για να επιτευχθεί η συμφωνία και δήλωσε περήφανος που επί των ημερών του διαδραματίζεται αυτή η «ιστορική στιγμή» της ψήφισης της συμφωνίας που «θα αναβαθμίσει γεωστρατηγικά» τη χώρα.

Ο εισηγητής της ΝΔ, Δ. Καιρίδης, μάλιστα το “τερμάτισε” λέγοντας ότι όποιος δεν στοιχίζεται με τους στόχους της αστικής τάξης – που μεταξύ άλλων βάζουν στο ιμπεριαλιστικό παζάρι με την Τουρκία τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας – «εξυπηρετεί ξένα συμφέροντα». Παραπέμποντας σε θλιβερές σελίδες της ιστορίας και του αντικομμουνισμού, ως πολιτικός τους απόγονος.

Από τον ΣΥΡΙΖΑ η εισηγήτρια, Χ. Καφαντάρη, δήλωσε μεγαλύτερη πίστη του κόμματος στις ΗΠΑ έναντι της ΝΔ, εγκαλώντας την κυβέρνηση γιατί δεν ακολούθησε τα βήματα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε εξασφαλίσει τη ρητή και κατηγορηματική «αμερικανική στήριξη του έργου», ενώ ο πρώην υπουργός Εξωτερικών Γ. Κατρούγκαλος υπερηφανεύτηκε ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, «οι σχέσεις με τις ΗΠΑ αναβαθμίστηκαν και σε στρατιωτικό επίπεδο, εξυπηρετώντας να σταθεροποιηθεί πολιτικά η περιοχή»!

Για λογαριασμό του δικού του κόμματος διεκδίκησε το άνοιγμα του δρόμου της συμφωνίας ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, Χρ. Γκόκας. Ενώ “ως βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ.” ως εμπνευστής της συμφωνίας αυτής δήλωσε και ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυρ. Βελόπουλος, που ζήτησε «να επιταχύνουμε τις καλές σχέσεις με το Ισραήλ γιατί είναι ρυθμιστικός παράγοντας στην περιοχή», αφήνοντας στην άκρη τις κατά καιρούς «κορόνες» περί προσανατολισμού σε άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα.

Το ΜέΡΑ25 καταψήφισε γιατί η κυβέρνηση “… δεν σκέφτεται και τα υπόλοιπα τμήματα του κεφαλαίου, με τον ειδικό αγορητή του, Κρ. Αρσένη, να λέει πως είναι απαράδεκτο «ένα κράτος που έχει ως βαριά βιομηχανία τον Τουρισμό» να υπογράφει τέτοιες συμφωνίες και εξορύξεις ακόμα και σε περιοχές Natura.

-Η σύμβαση για τον αγωγό, προωθεί την βαθύτερη και επικίνδυνη εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, την αρπαγή του πλούτου των λαών. Η λεγόμενη “γεωστρατηγική αναβάθμιση” της χώρας που προβάλλουν η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και όλα τα αστικά κόμματα, αφορά το κέρδισμα κάποιων μικρών μεριδίων από τη λεηλασία που γίνεται και από το μοίρασμα των αγορών και των πλουτοπαραγωγικών πηγών ανάμεσα στα ιμπεριαλιστικά κέντρα. Αποτελεί την άλλη όψη του νομίσματος της αντιλαϊκής αντεργατικής βαθιά ταξικής πολιτικής που ακολουθείται στο εσωτερικό.

Από αυτήν την μοιρασιά, δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν η εργατική τάξη και ο λαός μας, αντίθετα, μεγαλώνουν οι κίνδυνοι για τους λαούς της περιοχής, με δεδομένο ότι η χώρα γίνεται αμερικανοΝΑΤΟικό ορμητήριο και κατά συνέπεια και μαγνήτης αντιποίνων.

Η επιχειρηματολογία περί λεγόμενης “σταθερότητας και ειρήνης” μέσω αυτής της συμφωνίας και σύμπραξης, επί του πρακτέου περιπλέκει τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και ‘ενισχύει’ την τουρκική επιθετικότητα, ειδικά όταν δεν υπάρχει ανακήρυξη της ΑΟΖ. Πρόκειται για “ιμπεριαλιστική ειρήνη” .

Η λεγόμενη “Ασφάλεια” χωρίς ανακήρυξη της ΑΟΖ , εγκυμονεί νέους κινδύνους, οδηγεί στην συνεκμετάλλευση Ελλάδας, Τουρκίας, των κοιτασμάτων υπό την αμερικαΝΑΤΟική εποπτεία. Οι ενεργειακοί αγωγοί θα λειτουργούν προς όφελος των καπιταλιστικών κερδών και όχι των λαϊκών αναγκών. Ταυτόχρονα η ύπαρξή τους στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, αποτέλεσαν πηγή ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και πολέμων στη Συρία και σε άλλες χώρες, αλλά και την Κύπρο. Π.χ. η παρουσία της αμερικανικής “ExxonMobil”, της γαλλικής “Total” και της ιταλικής “Eni”, που τώρα ανέστειλαν τις γεωτρήσεις, δεν έδωσε λύση στο πρόβλημα της τουρκικής κατοχής, αλλά βάθυνε τα προβλήματα με την Τουρκία.

Όσον αφορά την «ενεργειακή ασφάλεια» της χώρας, αυτή δεν μπορεί να υπάρχει όταν καταργείς το ορυκτό καύσιμο λιγνίτη και το αντικαθιστάς με εισαγόμενο καύσιμο.

Από την άλλη, η συμφωνία του αγωγού, έχει πολλές δυσκολίες και ερωτήματα για την υλοποίησή του, όπως τα τεράστια τεχνικοοικονομικά προβλήματα, το γεγονός ότι οι πολυεθνικές που διαχειρίζονται κοιτάσματα του Ισραήλ, της Αιγύπτου, της Κύπρου δείχνουν να ενδιαφέρονται για σταθμούς υγροποίησης, όσο και τη διφορούμενη στάση της Ιταλίας που ακόμα δεν έχει υπογράψει και είναι σε παζάρια με την Τουρκία κ.ο.κ.

Ο αγωγός “East Med” κινείται στο γενικότερο πλαίσιο απεξάρτησης της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό αέριο. Οι ανταγωνισμοί όμως περιπλέκονται περισσότερο, με την Ρωσία να αντιδρά και μαζί με την Τουρκία να εγκαινιάζουν τον αγωγό “Turk Stream” που επιδιώκει να μεταφέρει ρωσικό φυσικό αέριο στην Ευρώπη. Από την άλλη, ελληνικά αστικά κόμματα υπολογίζουν στην Ιταλία ως συνεταίρο, αλλά η ιταλική κυβέρνηση ερωτοτροπεί με την Κίνα, τη Ρωσία και την Τουρκία.

Η λαός να μην στοιχηθεί πίσω από την ‘ουρά’ της αστικής τάξης. Να αγωνιστεί με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες, την απεμπλοκή της χώρας από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς και σχεδιασμούς,για να γίνει αυτός ο ιδιοκτήτης του πλούτου με την δική του εξουσία. Ώστε οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας να τεθούν στη διάθεση των λαϊκών αναγκών και όχι του καπιταλιστικού κέρδους, με διεθνείς σχέσεις στη βάση του αμοιβαίου οφέλους των λαών και αποδέσμευση από τις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες.

Πηγή: Ριζοσπάστης

Δείτε ακόμα...