Ακτοπλόοι εφοπλιστές: Τρίτη κατά σειρά αύξηση της τιμής των εισιτηρίων

Δεμένα τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά
Φώτο Αρχείου / Δεμένα τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά / Πηγή: Eurokinissi

Ακριβότερα τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας κατά 7% – 8%. Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές έχουν μετακυλίσει τη μείωση των κερδών τους στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Από την 1η Ιουλίου γίνεται και τρίτη κατά σειρά αύξηση της τιμής των εισιτηρίων μέσα σε ένα χρόνο σε ποσοστό 7%-8%. Ποσοστό ανατίμησης μέσα σε 12 μήνες 34% κατά μέσον όρο, αναλόγως με το δρομολόγιο. Την Δευτέρα 4 Ιούλη προγραμματίζεται παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Ναυτιλίας στις 11 το πρωί από Ναυτεργατικά Σωματεία, Εργατικά Κέντρα και άλλους φορείς. Ενώ ανάλογες πρωτοβουλίες ενάντια στις αυξήσεις οργανώνονται και στα νησιά. Ναυτιλιακοί πράκτορες κατέγραψαν ενδεικτικές τιμές για διάφορους προορισμούς και έδωσαν μια συνολική εικόνα από την επιβατική κίνηση μιλώντας στο newmoney.

Ενδεικτικές τιμές:

  • Για Ικαρία, εισιτήριο απλό, κατάστρωμα, τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 42 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 54,5 ευρώ (αύξηση 29,7%) και από 1η Ιουλίου θα κοστίζει 58,5 ευρώ (7,3% μέσα σε έναν μήνα και 39,2% από πέρυσι).
  • Για Σάμο, στο σαλόνι της α’ θέσης, τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 63 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 82 ευρώ (αύξηση 30%) και από 1η Ιουλίου θα κοστίζει 88 ευρώ (7,3% μέσα σε έναν μήνα και 39,6% από πέρυσι).
  • Για Σάμο η οικονομική θέση τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 53,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 69 ευρώ (αύξηση 28,9%) και από 1η Ιουλίου θα κοστίζει 74 ευρώ (7,3% μέσα σε έναν μήνα και 38,3% από πέρυσι).
  • Για Σάμο εισιτήριο ένα Ι.Χ. με κάρτα μιλιών, δηλαδή με έκπτωση, τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 61,5 ευρώ και τον Ιούλιο του 2022 θα κοστίζει 86 ευρώ, με ποσοστό αύξησης 39,8%.
  • Για Πάρο εισιτήριο στο κατάστρωμα τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 36 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 46,5 ευρώ (αύξηση 10,5%) και από 1η Ιουλίου θα κοστίζει 50 ευρώ (7,5% μέσα σε έναν μήνα και 38,8% από πέρυσι).
  • Για Σύρο οικονομικό εισιτήριο τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 32,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 42,5 ευρώ (αύξηση 30,7%) και από 1η Ιουλίου θα κοστίζει 45,5 ευρώ (7% μέσα σε έναν μήνα και 40% από πέρυσι).
  • Για Μύκονο το εισιτήριο της οικονομικής θέσης τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 37,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 48,5 ευρώ (αύξηση 29,3%) και από 1η Ιουλίου θα κοστίζει 52 ευρώ (7,2% μέσα σε έναν μήνα και 38,6% από πέρσι). Για ένα Ι.Χ. το εισιτήριο τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 86 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 111,5 ευρώ (αύξηση 29,6%) και από 1η Ιουλίου θα κοστίζει 120 ευρώ (7,6% μέσα σε έναν μήνα και 39,5% από πέρυσι).
  • Για Ρόδο τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 67 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 86,5 ευρώ (αύξηση 29,1%) και από 1η Ιουλίου θα κοστίζει 91 ευρώ (5,2% μέσα σε έναν μήνα και 35,8% από πέρυσι). Για ένα Ι.Χ. το εισιτήριο τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 110,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 143,5 ευρώ (αύξηση 29,8%) και από 1η Ιουλίου θα κοστίζει 150,5 ευρώ (4,5% μέσα σε έναν μήνα και 36,1% από πέρυσι).
    Σε καμπίνα για δύο άτομα το κόστος είναι 204 ευρώ τον Ιούνιο του 2021, τον Ιούνιο του 2022 ήταν 265 ευρώ και από 1η Ιουλίου του θα αγγίζει τα 278 ευρώ. Μια τετραμελής οικογένεια για να ταξιδέψει οικονομική θέση με Ι.Χ. θέλει 1.029 ευρώ μετ’ επιστροφής από τη Ρόδο.
  • Για Σπέτσες τον Ιούνιο του 2021 το εισιτήριο κόστιζε 38,5 ευρώ και τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 50 ευρώ (αύξηση 29,8%)

Οι 6 προτάσεις των εφοπλιστών

Δεν τους φτάνουν τα 85 και πλέον εκατ. ευρώ που τους έχει προσφέρει η κυβέρνηση από την αρχή του χρόνου, τα 138 εκατ. ευρώ για τη νέα δρομολογιακή περίοδο των «άγονων» γραμμών, τα πάνω από 90 εκατ. ευρώ που τσέπωσαν ως στήριξη για την πανδημία. Ούτε τ αφορολόγητο πετρέλαιο. Ούτε ότι ο εφοπλιστής πληρώνει στην εφορία λιγότερα από την ιδιαιτέρα γραμματέα του. Δεν βγαίνει ο μήνας! Οι εταιρίες ακτοπλοΐας με θράσος, που αντλούν απο τη συμφωνία ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ – ΝΔ να τους επιδοτήσουν αδρά ξανά, κάνουν και προτάσεις!

Μεταξύ αυτών:

  1. Πλαφόν τιμών το οποίο θα έχει σημείο αναφοράς τη μέση τιμή καυσίμων του Δεκεμβρίου του 2021. Η επιδότηση προτάθηκε να καλυφθεί από πόρους προερχόμενους από τα ταμεία της Ε.Ε. Εκτιμώμενη δαπάνη για τον κλάδο 12-18 εκατ. ευρώ ανά μήνα.
  2. Προσωρινή μείωση ΦΠΑ στον χαμηλό συντελεστή του 6% μέχρι να επανέλθει η μέση τιμή των καυσίμων στην αντίστοιχη του Δεκεμβρίου 2021 και στη συνέχεια διατήρησή του στον μεσαίο συντελεστή, που είναι το 13%.
  3. Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών των ναυτικών. Εκτιμώμενη δαπάνη ενίσχυσης για όλο τον κλάδο 2 εκατ. ευρώ τον μήνα.
  4. Αύξηση κατά 30% της αποζημίωσης υφιστάμενων συμβάσεων εξυπηρέτησης γραμμών δημόσιας υπηρεσίας μονοετούς διάρκειας. Εκτιμώμενη δαπάνη 2,3 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου και μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2022.
  5. Ενίσχυση της ρευστότητας με άμεση καταβολή των 50 εκατ. ευρώ που οφείλονται στις εταιρείες από την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, των λεγόμενων άγονων γραμμών.
  6. Προσωρινή αναστολή υποχρεωτικών εκπτώσεων ή αποζημίωση του απολεσθέντος εσόδου βάσει προσκομίσεως παραστατικών μέχρι την επαναφορά των καυσίμων στη μέση τιμή του Δεκεμβρίου 2021. Εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 4 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου.

Ναυτεργάτες – Εργαζόμενοι – Νησιώτες: Δεν πάει άλλο με τις διαρκείς αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Θυμίζουμε ότι ναυτεργατικά σωματεία, εργατικά κέντρα και άλλοι φορείς έχουν προγραμματίσει παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Ναυτιλίας για τη Δευτέρα 4 Ιούλη στις 11 το πρωί. Καλούνε τα Εργατικά Κέντρα, σωματεία, φορείς, να ενώσουν τις δυνάμεις τους, να απαιτήσουνε δεν πάει άλλο με τις διαρκείς αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Οργανωμένα – συντονισμένα με πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις διεκδικούνε:

  • Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων – εμπορευμάτων) κατά 50% χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές
  • Δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑΜΕΑ, χρονίως πάσχοντες.
  • Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.
  • Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων των λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.
  • Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.
  • Να καταργηθούν οι φόροι στα καύσιμα, η ρήτρα αναπροσαρμογής και τα “πράσινα” χαράτσια στο ηλεκτρικό ρεύμα.
  • Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.
  • Να καταργηθεί ο ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, στα εφόδια των αγροτών και κτηνοτρόφων.
  • Άμεση και γενναία διαγραφή των χρεών αυτοαπασχολούμενων, εργαζομένων και ανέργων.

Με πληροφορίες από Φωνή ΛΣ, ΠΕΜΕΝ

Δείτε ακόμα...