Ερώτηση για τα προβλήματα προσωπικού και υπηρεσιών Λιμενικών Αρχών ΠΕ Φθιώτιδας

Λιμενικο-Περιπολικο σκαφος
Πηγή: Eurokinissi ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ ÃÉÙÑÃÏÓ EUROKINSSI

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τα προβλήματα προσωπικού και υπηρεσιών Λιμενικών Αρχών ΠΕ Φθιώτιδας, κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, Νίκος Παπαναστάσης και Θανάσης Παφίλης.

Αναφέρουν στην ερώτηση τους:

“Σε πρόσφατη επίσκεψη του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας στις Λιμενικές Αρχές της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας, αναδείχτηκαν μια σειρά από προβλήματα που χρήζουν άμεσης λύσης. Μάλιστα διαπιστώθηκε, με βάση τα όσα είδαμε, αλλά και τη συζήτηση με το προσωπικό που υπηρετεί στη περιοχή, ότι όχι μόνο δεν έχουν λυθεί τα προβλήματα που είχαμε αναφέρει πριν 1,5 χρόνο με την Ερώτηση (5633) τον Απρίλιο του 2021, αλλά η κατάσταση έχει χειροτερέψει. Βεβαίως, οι προθέσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας είχαν ήδη φανεί και στη τότε σχετική απάντηση, που ούτε λίγο ούτε πολύ, υποστήριζε ότι όλα ήταν «καλώς καμωμένα», ενώ για κάποια ότι έχουν δρομολογηθεί λύσεις.

Σήμερα επιβεβαιώνεται ότι οι Λιμενικές Αρχές της Φθιώτιδας αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με αυτά που αναφέραμε τότε, πολλά από τα οποία έχουν επιδεινωθεί.

Τώρα όχι μόνο διατίθενται τα γνωστά απαρχαιωμένα σκάφη στην περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας, αλλά αυτή τη στιγμή δεν βρίσκεται κανένα πλωτό στη θάλασσα. Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό καταρχάς για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Παράλληλα, η κατάσταση των οχημάτων δεν είναι καλύτερη. Ο μεγαλύτερος αριθμός οχημάτων παραμένει ηλικίας πάνω των 20-25 χρόνων. Τα δύο νεότερα οχήματα δεν επαρκούν για να καλύψουν όλη την ακτογραμμή της Φθιώτιδας. Ενώ και για τα πλωτά και για τα οχήματα οι υπηρεσίες αναγκάζονται να καταφεύγουν στις τοπικές κοινωνίες για χορηγίες ακόμη και για ένα ανταλλακτικό ή ένα σέρβις.

Το Λιμενικό Τμήμα της Αταλάντης παραμένει υποστελεχωμένο. Μάλιστα, το συγκεκριμένο τμήμα έχει την ευθύνη, από την οργανική του σύνθεση, να στελεχώνει το Λιμενικό Φυλάκιο Αρκίτσας και το πλωτό σκάφος. Αυτή η κατάσταση προκαλεί κι επιμέρους ζητήματα, τα οποία, σε συνδυασμό με τις αποσπάσεις από όλες τις Λιμενικές Αρχές της περιοχής, καταλήγουν στη υπέρβαση ωραρίου, σε εντάσεις μεταξύ του προσωπικού και στην καθυστέρηση για μήνες της απόδοσης αδειών ακόμη και ρεπό.

Παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας για απόδοση ρουχισμού, δεν έχουν δοθεί ακόμα στολές στο προσωπικό. Το κόστος αγοράς στολής επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό του κάθε λιμενικού. Αυτά σε μια εποχή που διατηρούνται οι απαράδεκτες περικοπές σε μισθούς κι επιδόματα από όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας και ενώ η ακρίβεια σε αναγκαία αγαθά και ενέργεια επιβαρύνει και το προσωπικό του Σώματος. Η χορήγηση του αναγκαίου ρουχισμού πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από την υπηρεσία, σε σταθερή βάση και να ανταποκρίνεται στα καθήκοντα του προσωπικού.

Η κατάσταση των λιμένων δεν είναι καλύτερη, με σοβαρότερο ζήτημα το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου. Ένα έργο που διαφημίστηκε όσο τίποτε άλλο στην περιοχή από κυβερνητικούς και περιφερειακούς παράγοντες, το οποίο θα παραδίδονταν δήθεν τον Μάη του 2022 και σήμερα παραμένει ένας σωρός από μπάζα.

Η επανίδρυση του Λιμενικού Τμήματος Αρκίτσας ακόμη εκκρεμεί, καθώς είναι ένα ζήτημα που έχει ανακύψει ήδη από τη δομή των Υπηρεσιών Λιμενικού το έτος 2014. Το ζήτημα βρίσκεται «υπό εξέταση» πάνω από 7 χρόνια. Ανάλογα ισχύουν και για την ίδρυση Λιμενικού Φυλακίου στο «Λιβάρι». Η περιοχή του έχει αυξημένες ανάγκες αστυνόμευσης επειδή αποτελεί υδροβιότοπο που έχει ενταχθεί με Π.Δ στο πρόγραμμα NATURA 2000. Στην εκτεταμένη αυτή περιοχή των εκβολών του Σπερχειού απαγορεύεται το ψάρεμα με οποιοδήποτε μέσο.

Τέλος, επαναφέρουμε και μια σειρά αιτήματα που αφορούν συνολικά το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, όπως είναι:

– Το απαγορευτικό ποσοστό 20% (επί των συντάξιμων αποδοχών) για την εξαγορά της 3ετιας και την αναγνώριση ετών σπουδών και στρατού.

– Η εκφρασμένη πρόθεση της κυβέρνησης να απαλλαχθεί από την υποχρέωσή της να καταβάλλει ποσοστό 4% και 2% από τις δαπάνες για τους εξοπλισμούς υπέρ των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Αεροπορίας και Ναυτικού, από το οποίο λαμβάνουν μέρισμα και τα στελέχη του Λιμενικού.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση:

– Για την αντικατάσταση των απαρχαιωμένων υπηρεσιακών οχημάτων και πλωτών μέσων της περιοχής

– Για την έκτακτη άμεση διάθεση πλωτών με το αντίστοιχο προσωπικό στις Λιμενικές Αρχές της Φθιώτιδας μέχρι την υλοποίηση του παραπάνω αιτήματος

– Για την υποστελέχωση του Λιμενικού Τμήματος Αταλάντης

– Για την άμεση χορήγηση του αναγκαίου ρουχισμού στα στελέχη

– Για την επανίδρυση του Λιμενικού Τμήματος Αρκίτσας και την ίδρυση Λιμενικού Φυλακίου στο Λιβάρι

– Για τη μείωση του ποσοστού για την εξαγορά της 3ετιας και την αναγνώριση ετών σπουδών και στρατού από 20% επί των συντάξιμων αποδοχών σε 6,67% (ως συντάξιμη κι όχι ως πλασματική 3ετία, όπως δηλαδή ήταν πριν την ερμηνεία από το Υπουργείο Εργασίας τον Νοέμβρη του 2020 του νόμου Ν.3865/2010).”

Δείτε ακόμα...