«Γυμνός» από συστήματα ασφάλειας και πυρασφάλειας ο σιδηρόδρομος σε Ελλάδα και ΕΕ

Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έξω από την Λάρισα, σύγκρουση εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έξω από την Λάρισα, σύγκρουση εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

Στη πρώτη συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου για τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο 1 χρόνο και 8 μήνες μετά από το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών με θέμα την «ανάγκη ενίσχυσης των σιδηροδρομικών μετακινήσεων και του σιδηροδρομικού τομέα στην Ευρώπη» παρενέβη η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.

Να σημειωθεί ότι ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη συζήτηση, Ράιντερς, δεν έκανε την παραμικρή αναφορά στα Τέμπη επιχειρώντας να ωραιοποιήσει την άθλια κι επικίνδυνη κατάσταση των σιδηροδρόμων στην ΕΕ. Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Κώστας Παπαδάκης, τόνισε τα εξής στην ομιλία του:

«Το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών στην Ελλάδα με 57 νεκρούς εξέθεσε ανεπανόρθωτα όχι μόνο την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά και τις προηγούμενες. Όλοι οι αρμόδιοι υπουργοί τους φέρουν βαριές ευθύνες για το ότι ο σιδηρόδρομος είναι “γυμνός” από συστήματα ασφαλείας και πυρασφάλειας, κίνδυνος – θάνατος για επιβάτες κι εργαζόμενους. Όμως η ίδια άθλια κατάσταση επικρατεί σε όλη την ΕΕ εξαιτίας της πολιτικής απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων, των ένοχων Οδηγιών της  που θεωρούν κόστος τα μέτρα ασφαλείας απαιτώντας κυνικά “γρήγορα” και “γεμάτα” τρένα για τα κέρδη των ομίλων. Αποτέλεσμα είναι: στην Ελλάδα 3 σιδηροδρομικά ατυχήματα μόλις τους τελευταίους δύο μήνες και άλλα 3 που αποφεύχθηκαν τελευταία στιγμή. Αλλά και 11500 ατυχήματα που μπορεί να οδηγήσουν σε μεγάλο δυστύχημα συνέβησαν την τελευταία πενταετία σε όλη την ΕΕ.

Να μην υπάρξει καμιά συγκάλυψη στο έγκλημα, κανένα “μπάζωμα” ευθυνών των ενόχων. Ενάντια στην πολιτική ΕΕ-κυβερνήσεων ο ελληνικός λαός απαιτεί τιμωρία όλων των υπευθύνων μέσα από την πάλη με οδηγό το σύνθημα “Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας”».

Δείτε ακόμα...