Καμαρώστε τους…

Ο εφοπλιστής Π. Λασκαρίδης:

«Η ελληνική κυβέρνηση κάνει ό,τι τους λέει η Ένωση Εφοπλιστών να κάνει … Αυτό πρέπει να το καταλάβετε καλά. Οι πλοιοκτήτες δεν χρειάζονται την ελληνική κυβέρνηση. Δεν χρειάζονται το υπουργείο. Δεν χρειάζονται την ΙΜΟ, δεν χρειάζονται τον πρωθυπουργό. Μπορούν να χέσουν πάνω στον πρωθυπουργό. Ο πρωθυπουργός για αυτούς δεν έχει καμία χρησιμότητα. Γιατί; Γιατί η ναυτιλία δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα. Δεν υπάρχει τίποτα που θα κερδίσει ένας πλοιοκτήτης από την Ελλάδα. Δεν υπάρχουν φορτία για την Ελλάδα, δεν υπάρχουν ναυλοσύμφωνα από την Ελλάδα, τίποτα στην Ελλάδα. Μόνο τα γραφεία τους είναι στην Ελλάδα. Το 80% των πλοίων τους είναι με ξένη σημαία. Δεν τους νοιάζει η ελληνική σημαία».

Δίκιο έχει…

Πανίσχυρο το πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις για την προστασία των συμφερόντων των εφοπλιστών. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο έχει μάλιστα και συνταγματική κατοχύρωση, άρθρο 107, ώστε να μην μπορεί να αλλάξει και που μόνο το ΚΚΕ ζητά την κατάργησή του.

Πενήντα έξι οι φοροαπαλλαγές για τους Έλληνες εφοπλιστές. Οι φορολογικές υποχρεώσεις των εφοπλιστών εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας του πλοίου με το σύστημα «tonnagetax» και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και τα κέρδη τους. έτσι, κάθε πλοίο με ελληνική σημαία πληρώνει το χρόνο φόρο από 3.000 έως 8.000 ευρώ.

Την ίδια ώρα που «ματώνει» τον ελληνικό λαό στη φορολογία, δίνει στους εφοπλιστές αφορολόγητο πετρέλαιο.

Από την άλλη από το 2012 μέχρι και σήμερα σε βάρος των ναυτεργατών έχει επιβληθεί αύξηση της φορολογίας τους κατά 300%. Αυξήθηκε το όριο ηλικίας συνταξιοδότησής τους κατά 2 χρόνια, μειώθηκαν οι συντάξεις τους πάνω από 50%, η ανεργία έχει εκτιναχθεί σε ιστορικά ρεκόρ, με το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) να δίνει για το Γενάρη 5.112 εγγεγραμμένους ανέργους. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τους υπαλλήλους του ΓΕΝΕ, στους καταλόγους του Γραφείου εγγράφεται το ένα τρίτο των ανέργων. Και όχι μόνο αυτό, αλλά από τους 5.112 επίδομα ανεργίας πήραν, λόγω των απαγορευτικών προϋποθέσεων που προβλέπονται, μόλις οι 887, δηλαδή το 17,35%. Και όταν λέμε «επίδομα», μιλάμε για ένα ποσό ύψους 294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 ευρώ για τους άγαμους.

Σε πλήρη εξέλιξη από κυβέρνηση και εφοπλιστές είναι και η επιχείρηση κατάργησης των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των ναυτεργατών και η επιβολή ατομικών συμβάσεων, για να μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους στα καράβια για την παραπέρα αύξηση της ήδη τρελής κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Οι εφοπλιστές μέσα από την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, ακόμη και την περίοδο της κρίσης αποκομίζουν κέρδη.

Το καλοκαίρι του 2020 η κυβέρνηση έφερε νομοσχέδιο που ουσιαστικά επιτρέπει στους εφοπλιστές των ποντοπόρων πλοίων να μην εφαρμόζουν κλαδικές συμβάσεις, αλλά τα «διεθνή κρατούντα»… Σύμφωνα με αυτά ένας ναύτης παίρνει βασικό μισθό 625 ευρώ και αν θέλει να πάρει πάνω από 1.000 πρέπει να δουλέψει πάνω από 100 ώρες υπερωρία!

Μέσα σε συνθήκες πανδημίας η κυβέρνηση μείωσε στο 50% τις οργανικές συνθέσεις στα πλοία και αύξησε το όριο ηλικίας των πλοίων στην ακτοπλοΐα, διαμορφώνοντας ακραίες συνθήκες εντατικοποίησης για τους ναυτεργάτες, αυξάνοντας τον κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, όπως επιβεβαιώνουν ανάμεσα σε άλλα και τα συνεχόμενα εργατικά ατυχήματα στα πλοία.

Να γιατί έχουν χεσμένους κυβερνήσεις και πρωθυπουργούς!

Στο χέρι της εργατικής τάξης είναι να αντιστρέψει αυτό το καπιταλιστικό προκλητικό θράσος. Μπορεί.

Π. Μπ.

Δείτε ακόμα...