Ν/Σ για παρακολουθήσεις: Θωρακίζονται και εκσυγχρονίζονται οι μηχανισμοί χτυπήματος των λαϊκών δικαιωμάτων

Πηγή: Pexels

Το νομοσχέδιο για τη λεγόμενη προστασία του απορρήτου των επικοινωνιών έδωσαν για διαβούλευση έως τις 22 Νοέμβρη η κυβέρνηση και το υπουργείο Δικαιοσύνης. Με αυτό ουσιαστικά νομιμοποιούνται και ενισχύονται οι παρακολουθήσεις, με βάση και το ευρωενωσιακό θεσμικό πλαίσιο που έχουν ψηφίσει όλα τα αστικά κόμματα στη χώρα μας.

Επιβεβαιώνεται αυτό που έγκαιρα ανέδειξε το ΚΚΕ, ότι η Εξεταστική Επιτροπή και το «έργο» της, η όλη συζήτηση για τις υποκλοπές αξιοποιούνται για να προωθηθούν νέα, αντιδραστικά μέτρα σε βάρος του λαού και των δικαιωμάτων του, με «δημοκρατική νομιμοποίηση» και ενίσχυση του κράτους, των υπηρεσιών παρακολούθησης και καταστολής.

Ηδη στο 1ο άρθρο του νομοσχεδίου ως βασικοί σκοποί του αναφέρονται «η θωράκιση και ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών» όπως και «η βελτιστοποίηση της δράσης της ΕΥΠ» (!),για να ανταποκρίνεται στην υπεράσπιση της «εθνικής ασφάλειας» του κεφαλαίου, η οποία φανερώνεται ότι στοχεύει πρωτίστως τον «εχθρό – λαό».

Συγκεκριμένα, με το νομοσχέδιο «λόγοι εθνικής ασφάλειας» χαρακτηρίζονται αυτοί που αφορούν «στην προστασία των βασικών λειτουργιών του κράτους και των θεμελιωδών συμφερόντων του κοινωνικού συνόλου και περιλαμβάνουν την πρόληψη και την καταστολή δραστηριοτήτων ικανών να επιφέρουν πλήγμα στις συνταγματικές, πολιτικές, οικονομικές ή κοινωνικές δομές της χώρας όπως, ιδίως, λόγοι σχετικοί με την εθνική άμυνα και ασφάλεια, την εξωτερική πολιτική, την ενεργειακή ασφάλεια, την κυβερνοασφάλεια και την προστασία από άλλες υβριδικές απειλές, την προστασία του νομίσματος και της εθνικής οικονομίας, την προστασία από ανθρωπιστική κρίση, τη δημόσια υγεία και την προστασία του περιβάλλοντος». Είναι φανερό έτσι ότι η «εθνική ασφάλεια» φωτογραφίζει και τη δράση που αμφισβητεί τη σημερινή βάρβαρη πραγματικότητα και αντιλαϊκή πολιτική.

Ενισχύονται τα μέσα και οι δυνατότητες της ΕΥΠ και συνολικά του κράτους και ως προς τα κατασκοπευτικά λογισμικά και συσκευές, αφού το ίδιο το κράτος θα μπορεί ανεμπόδιστα να τα χρησιμοποιεί, με βάση τους όρους και τις προϋποθέσεις Προεδρικού Διατάγματος που πρόκειται να εκδοθεί. Επιπλέον, η ίδια η ΕΥΠ (ο διοικητής της) θα καθορίζει ποια είναι «παράνομα» και «απαγορευμένα» – άρα θα υπάρχουν και νόμιμα… – με βάση κατάλογο που θα επικαιροποιείται το αργότερο κάθε 6 μήνες. Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι η χρήση παράνομων λογισμικών και συσκευών θα είναι κακούργημα, ενώ η εμπορία, κατοχή και διάθεση πλημμέλημα με ποινή φυλάκισης από 1 έως 5 έτη.

Στην ίδια κατεύθυνση, για την περαιτέρω θωράκιση και ενίσχυση των κρατικών αρχών και υπηρεσιών παρακολούθησης, δημιουργούνται για την ΕΥΠ Ακαδημία Πληροφοριών και Αντικατασκοπείας για την εκπαίδευση του προσωπικού, Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου ενώ η Αρχή Ασφαλείας Πληροφοριών (INFOSEC) της ΕΥΠ καθίσταται αρμόδια για τη σύνταξη πολιτικών ασφαλείας και οδηγιών διαχείρισης των διαβαθμισμένων πληροφοριών σε όλα τα δίκτυα και τους χώρους της Προεδρίας της Κυβέρνησης και των υπουργείων σε συνεργασία μαζί τους. Συστήνεται Επιτροπή Συντονισμού για θέματα Κυβερνοασφάλειας, που λειτουργεί ως συντονιστικό όργανο μεταξύ της Γενικής Διεύθυνσης Κυβερνοασφάλειας της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, της Διεύθυνσης Κυβερνοάμυνας του ΓΕΕΘΑ, της Διεύθυνσης Κυβερνοχώρου της ΕΥΠ ως ομάδας αντιμετώπισης ηλεκτρονικών επιθέσεων (Εθνικό CERT) και της Ελληνικής Αστυνομίας.

Ταυτόχρονα με το νομοσχέδιο παίρνονται μέτρα για την αποτελεσματική εφαρμογή της αντιδραστικής Αστυνομικής Οδηγίας της ΕΕ (2016/680), σχετικά με την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από την αστυνομία και άλλες αρχές «για τους σκοπούς της πρόληψης, διερεύνησης, ανίχνευσης ή δίωξης ποινικών αδικημάτων ή της εκτέλεσης ποινικών κυρώσεων και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών».

Ως προς την πολυσυζητημένη ενημέρωση του παρακολουθούμενου, που είχε παύσει ως δυνατότητα για τις παρακολουθήσεις για λόγους εθνικής ασφάλειας, αυτή θα γίνεται υπό την γνωστή και «δοκιμασμένη» προϋπόθεση ότι «δεν διακυβεύεται ο σκοπός για τον οποίο διατάχθηκε η άρση» και μετά την πάροδο 3 ετών από την παύση της. Την ενημέρωση θα αποφασίζει τριμελές όργανο που απαρτίζεται από τον αρμόδιο εισαγγελέα, τον διοικητή της ΕΥΠ ή τον διευθυντή της ΔΑΕΕΒ και τον πρόεδρο της ΑΔΑΕ. Και πάλι, εάν όντως αποφασιστεί να ενημερωθεί ο παρακολουθούμενος, θα του γνωστοποιείται μόνο τυπικά ότι «παρακολουθήθηκε» και για πόσο διάστημα, και όχι για ποιους λόγους.

Ακόμη, επιβεβαιώνεται η δυνατότητα να αίρεται το απόρρητο και να παρακολουθούνται για λόγους εθνικής ασφάλειας πολιτικά πρόσωπα και ως τέτοια λογίζονται ο/η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τα μέλη της κυβέρνησης και οι υφυπουργοί, οι βουλευτές του εθνικού και του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι αρχηγοί των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στο εθνικό και το ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα ανώτατα μονοπρόσωπα όργανα των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το νομοσχέδιο προβλέπει μία ειδική διαδικασία, την ώρα που, φυσικά, το κρατικό δόγμα «ουδείς εξαιρείται των παρακολουθήσεων» επιβεβαιώνεται πανηγυρικά…

Συνεχίζουν τις σκιαμαχίες

Τις παραδοχές ότι «κακόβουλα λογισμικά υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη, υπάρχουν και στη χώρα μας. Κακόβουλα λογισμικά παρακολούθησης παρατηρήθηκαν πρώτη φορά στη χώρα μας το 2017 – ’18» συνέχισε χτες εκ μέρους της κυβέρνησης ο εκπρόσωπός της, Γ. Οικονόμου.

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, η βουλευτής του Θεανώ Φωτίου, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «διασπαθίζετε σε ημέτερους το Ταμείο Ανάκαμψης. Γι’ αυτό το Ταμείο γίνονται όσα παρακολουθούμε αυτές τις ημέρες από επιχειρηματίες που προφανώς δεν έμειναν ευχαριστημένοι από όσα κάνατε. Το θέμα των υποκλοπών συνδέεται ευθέως με τα 72 δισ. ευρώ των Ταμείου Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ».

«Υπάρχει σχέδιο προσβολής της κυβέρνησης από κέντρα που δεν είναι ευχαριστημένα, επειδή η κυβέρνηση δεν προσάρμοσε στα μέτρα τους το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης» σχολίασε ο Γ. Οικονόμου.

Πηγή: «Ριζοσπάστης»

Δείτε ακόμα...