Οι μαθητές να μπουν στη μάχη για να οργανώσουν τον αγώνα τους για το σχολείο που θα τους μορφώνει και δεν θα τους εξοντώνει

Κινητοποίηση έξω από τη Βουλή από εκπαιδευτικούς, φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της Κυβέρνησης της ΝΔ - 17/12/2020

Μετά από δυόμισι μήνες τηλεκπαίδευσης οι μαθητές επιστρέφουν στον φυσικό τους χώρο, που δεν είναι άλλος από τις σχολικές αίθουσες.

Το άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων αποδεικνύει για ακόμα μία φορά τόσο τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για την απουσία μέτρων προστασίας όσο και τις προτεραιότητες, που εκείνη θέτει. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλο αυτό το διάστημα δεν φρόντισε να εξασφαλίσει τους αναγκαίους όρους, που διεκδικούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, ώστε να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία. Ίσα ίσα αυτή την περίοδο, που τα σχολεία ήταν κλειστά, απολύθηκαν καθαρίστριες, έληξαν συμβάσεις εκπαιδευτικών. Μόνο στην Αθήνα λείπουν 38 καθηγητές σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα!

Από την άλλη όμως, ήταν πλήρως εξοπλισμένη για να φέρει σε ψήφιση ένα ακόμα νομοσχέδιο που εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, βάζει φρένο στα όνειρα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας. Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης δηλώνουν πως με αυτό το νομοσχέδιο θα μειωθούν οι εισακτέοι στην τριτοβάθμια εξέταση. Τι σημαίνει αυτό για τους μαθητές λυκείου και τις οικογένειές τους; Περισσότερο άγχος, πίεση και αγωνία για το μέλλον τους και για τους γονείς τους περισσότερα οικονομικά βάρη.

Στο όνομα της αναβάθμισης των πανεπιστημίων και της κατάργησης των τμημάτων με εισακτέους κάτω των δέκα χιλιάδων μορίων επιλέγει πρακτικά να αφήσει εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών. Την ίδια στιγμή όμως που όποιος μαθητής “αποτύχει”, αλλά έχει την οικονομική άνεση, θα μπορεί να πληρώσει σε αντίστοιχες ιδιωτικές σχολές και να λαμβάνει όποιο πτυχίο επιθυμεί. 

Ουσιαστικά έρχεται να ρίξει το βάρος των δικών της επιλογών και των προηγούμενων κυβερνήσεων, που δημιούργησαν αυτά τα τμήματα, στους εργαζόμενους και τα παιδιά τους. Αναρωτιέται κανείς: Υπάρχει κάποιος μαθητής που επιθυμεί να γράφει κάτω από τη βάση; Έχει όνειρο κάποιος νέος σήμερα να εισάγεται σε τμήματα που δεν έχουν καμία σχέση με τις κλίσεις που έχει; Θέλει κάποιος μαθητής να βρίσκεται σε ένα σχολείο αρένα ανταγωνισμού;

Από την κινητοποίηση 25 φοιτητικών συλλόγων στο υπουργείο Παιδείας ενάντια στο νέο νομοσχέδιο και για το ασφαλές άνοιγμα των σχολών

Η αναβάθμιση που επικαλείται η κυβέρνηση δεν είναι τίποτα άλλο από “ανταλλαγή προϊόντων” μεταξύ του Υπουργείου και των πρυτανικών αρχών των Πανεπιστημίων με σκοπό από τη μία να γίνει πράξη το πάγιο αίτημα των πρυτάνεων να ορίζουν οι ίδιοι τις βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια ώστε να επενδύουν περισσότερο χρήμα στην έρευνα με σκοπό το κέρδος και από την άλλη η κυβέρνηση να έρθει να ολοκληρώσει το έργο των προηγούμενων, ξεκινώντας με την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και συνεχίζοντας τώρα με αστυνομία μέσα στις σχολές.  

Οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί έχουν αποδείξει όλο το προηγούμενο διάστημα, και πριν την πανδημία αλλά και κατά τη διάρκεια αυτής ότι διεκδικούν ένα σχολείο πραγματικά αναβαθμισμένο. Σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα τον κάθε μαθητή και δεν θα κρίνεται το μέλλον του από χιλιάδες εξετάσεις. Παλεύουν για παιδεία που δεν θα κοιτά στην τσέπη τον μαθητή, τον φοιτητή αλλά θα καλύπτει τις ανάγκες του τόσο σε υποδομές αλλά και στο ίδιο το περιεχόμενο της γνώσης, που δεν μπορεί να ταυτίζεται με τις σκόρπιες πληροφορίες, που στο σημερινό σχολείο ονομάζεται γνώση.

Κινητοποίηση έξω από τη Βουλή από εκπαιδευτικούς, φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της Κυβέρνησης της ΝΔ - 17/12/2020

Ιδιαίτερα οι μαθητές έχουν πείρα από τις κινητοποιήσεις τους όλο το προηγούμενο διάστημα. Βρίσκονται σε καλύτερη θέση για να οργανώσουν τον αγώνα τους, τις διεκδικήσεις τους. Ξέρουν ότι μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούν  να εξασφαλίσουν καλύτερους όρους για το σημερινό σχολείο αλλά και να απαιτήσουν το σχολείο που έχουν ανάγκη και μπορούν να έχουν σήμερα. Έχουν αποδείξει ότι ο αγώνας τους μπορεί να έχει  αποτέλεσμα, όταν βάζει στο επίκεντρο τον πραγματικό υπεύθυνο, που δεν είναι άλλος από την πολιτική όλων των κυβερνήσεων που δυσκολεύει όχι μόνο τους ίδιους αλλά και τη ζωή των οικογενειών τους. Ήταν κατάκτηση του αγώνα τους να προσληφθεί υγειονομικό προσωπικό στα σχολεία, να έρθουν πιο γρήγορα καθηγητές. Κατάφεραν μέσα σε συνθήκες καραντίνας να αποτρέψουν να έρθει σε ψήφιση μεγάλο μέρος του νομοσχεδίου Κεραμέως – Χρυσοχοϊδη.

Με το άνοιγμα των σχολείων, είναι ώρα ακόμα περισσότεροι μαθητές να μπουν στη μάχη για να οργανώσουν τον αγώνα τους για το σχολείο που θα τους μορφώνει και δεν θα τους εξοντώνει. Σε αυτόν τον αγώνα όλα τα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών έχουν θέση, κανείς δεν περισσεύει.     

 Σταυρούλα Σ.Μ.

Ετικέτες:

Δείτε ακόμα...