ΠΜΣ: Σήμερα η μεγάλη συναυλία αλληλεγγύης

Συναυλία αλληλεγγύης του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου στις 26/12/2021

Μεγάλη διαδικτυακή συναυλία αλληλεγγύης διοργανώνει ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος (ΠΜΣ) σήμερα Κυριακή 26 Δεκέμβρη, στις 8 το βράδυ, μέσα από την πλατφόρμα soldout tickets, όπου θα παραμείνει ενεργή για 48 ώρες. Συμμετέχει η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, καθώς και οι λυρικές τραγουδίστριες Βασιλική Καραγιάννη, Σοφία Κυανίδoυ και Τζούλια Σουγλάκου. Διευθύνει ο μαέστρος Χρήστος Κολοβός. Αφηγείται η ηθοποιός Μαρία Αλιφέρη.

Η συναυλία είναι αφιερωμένη στα 250+1 χρόνια από τη γέννηση του Μπετόβεν και τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση και έχει σκοπό την ενίσχυση του Ταμείου Αλληλεγγύης του Συλλόγου, ένα ταμείο που στήριξε και στηρίζει όσους μουσικούς έχουν ανάγκη σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνά ο κλάδος. . (Δείτε εδώ βίντεο από τις πρόβες).

Η παραπάνω συναυλία ανήκει σε μια σειρά από πρωτοβουλίες που έχει πάρει ο ΠΜΣ το τελευταίο διάστημα, σε μια προσπάθεια να υψώσει φωνή ανάτασης, διεκδίκησης και αλληλεγγύης. Σε μια προσπάθεια να μπουν στο προσκήνιο η αγωνία και οι διεκδικήσεις των μουσικών, των εργαζομένων στον Πολιτισμό. Άλλωστε, μέσα στο «σκοτάδι» της «ατομικής ευθύνης» η μουσική μπορεί να είναι όχι απλά παρηγοριά, αλλά δύναμη ενθάρρυνσης για τους μεγάλους αγώνες που βρίσκονται μπροστά.

Παράλληλα, η συγκεκριμένη συναυλία αποτελεί σταθμό στην πολύμορφη δράση που αναπτύσσει ο ΠΜΣ για να αναδείξει τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μουσικοί στις κρατικές ορχήστρες, τα σύνολα της ΕΡΤ, της Λυρικής, τα μουσικά σύνολα των δήμων, αλλά και να γίνουν ευρύτερα γνωστές οι διεκδικήσεις τους.

Ο αριθμός λογαριασμού για την ενίσχυση του Ταμείου Αλληλεγγύης του ΠΜΣ είναι GR 080 1100 400 000 004 060 806264 (Εθνική Τράπεζα).

Η προπώληση έχει ανοίξει (εισιτήριο με 5, 10, 15 ευρώ) στην πλατφόρμα soldout tickets.

Το πρόγραμμα της συναυλίας

– Παύλος Καρρέρ (1829-1896): «Μάρκος Μπότσαρης» (αποσπάσματα). Λιμπρέτο: Τζοβάνι Κατσαλούπι, νέα ενορχήστρωση (2013): Βύρων Φιδετζής. «Κυρά Φροσύνη» ή «Η εκδίκηση του Αλή Πασά» (αποσπάσματα). Λιμπρέτο: Ελισσαβέτιος Μαρτινέγκος

– Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827), «Τα Ερείπια των Αθηνών», έργο 113 (αποσπάσματα). Μουσική πάνω στο θεατρικό έργο του Αυγούστου φον Κοτσεμπούε. Εισαγωγή, Τουρκικό Εμβατήριο, Μουσική πίσω από τη σκηνή, Εμβατήριο και χορωδιακό.

Πιο αναλυτικά για το πρόγραμμα, την περιγραφή του μίλησε στον Ριζοσπάστη ο ο αρχιμουσικός δρ Χρήστος Ηλ. Κολοβός, ο οποίος διευθύνει τη συναυλία, αναφέρει:

«Η Μεγάλη Συναυλία Αλληλεγγύης του ΠΜΣ ήρθε να καλύψει δύο ιστορικές επετείους και έναν σημαντικό στόχο. Τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης και τα 250+1 από τη γέννηση του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770 – 1827). Στόχος, η ενίσχυση του Ταμείου Αλληλοβοηθείας του ιστορικού μας Συλλόγου. Ενός υπερεκατονταετούς Συλλόγου, που από την ίδρυσή του είχε σκοπό να προσφέρει στις κατά ιστορικές περιόδους δύσκολες συνθήκες διαβίωσης των μελών του οποιαδήποτε βοήθεια χρειάζονταν για την αξιοπρεπή ύπαρξή τους, στη ζωή και την Τέχνη τους. Στη συναυλία αυτή συμμετείχαν αφιλοκερδώς οι διαπρεπείς πρωταγωνίστριες του λυρικού μας θεάτρου, Βασιλική Καραγιάννη, Τζούλια Σουγλάκου και Σοφία Κυανίδου, η λαμπερή πρωταγωνίστρια του θεάτρου πρόζας, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, Μαρία Αλιφέρη, η πάντα πρόθυμη να βοηθήσει Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα (ΕΣΟ) της ΕΡΤ, ο γράφων το παρόν μαέστρος και πολλοί ακόμη που προσφέρθηκαν καθ’ οιονδήποτε τρόπο για την πραγματοποίηση αυτής της εκδήλωσης.

Οι καλλιτέχνες περνάμε μια τρομακτικά αβέβαιη εργασιακά περίοδο, τα τελευταία δύο χρόνια, κατά τα οποία οι μουσικοί κόντεψαν να εξαφανισθούν. Χωρίς μουσική, όμως, ο άνθρωπος δεν ζει και έτσι, περνώντας διά πυρός και σιδήρου, οι μουσικοί έμειναν ζωντανοί αγωνιζόμενοι από την πρώτη στιγμή για τα δικαιώματά τους στην εργασία, στη ζωή, στην κοινωνία, στην Τέχνη.

Μαζί με την ΕΣΟ της ΕΡΤ, δώσαμε μια συναυλία ερμηνεύοντας αποσπάσματα από τρία πολύ σημαντικά και ιστορικά έργα του ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου, του Ζακυνθινού Παύλου Καρρέρ (1829 – 1896) και του Μπετόβεν. Δύο συνθετών επαναστατών, που ο καθένας έκανε τη δική του τομή στον αιώνα του. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά την επαναστατική πράξη του σκισίματος της αφιέρωσης από τον ίδιο τον Μπετόβεν, από την παρτιτούρα του της Ηρωικής, που αρχικά την αφιέρωνε στον Ναπολέοντα Βοναπάρτη και τη συνεπή προσπάθεια του Καρρέρ να δημιουργήσει μια εθνική μουσική σχολή με τις εθνικές του όπερες. Ετσι, από τον τελευταίο ερμηνεύσαμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τις όπερές του “Μάρκος Μπότσαρης” (1858) και “Κυρα – Φροσύνη” (1868), ενώ από τον Μπετόβεν διαλέξαμε κάποια ορχηστρικά μέρη από τη σκηνική του μουσική πάνω στο θεατρικό έργο του Αύγουστου φον Κοτσέμπουε, τα “Ερείπια των Αθηνών”.

Από τις πρώτες νότες της εισαγωγής, ο Μπετόβεν βάζει τον ακροατή στο πνεύμα του έργου και του σκιαγραφεί με σκούρα χρώματα την όλη ατμόσφαιρα της ιστορίας και των όσων πρόκειται να αντικρίσει η θεά Αθηνά, ξυπνώντας από τον λήθαργο πολλών αιώνων και γυρνώντας ολούθε στην τουρκοκρατούμενη Αθήνα. Ο Καρρέρ τονίζει με δραματικό τόνο από την αρχή του έργου τη ζωή των καταπονεμένων Ελλήνων αγωνιστών και τα ανδραγαθήματα του Μάρκου Μπότσαρη, ενός παγκόσμιου συμβόλου, ενώ στην εισαγωγή της Κυρα – Φροσύνης, στα ακριβή αρχιτεκτονικά πρότυπα ενός Ντονιτσέτι και την εκπληκτικής μαστοριάς άρια της πρωταγωνίστριας στην αρχή της Δεύτερης πράξης, ωσάν απαράμιλλος συνθέτης του ιταλικού “μπελ κάντο” (“ωραίο τραγούδι”), μας δίνει την ιστορική εθνική μας κληρονομιά με όλους τους κανόνες της δυτικής μουσικής».

Ετικέτες:

Δείτε ακόμα...