Πλευρές από πορίσματα που αναμένονται επισήμως τις επόμενες μέρες, διαρρέονται στον Τύπο με σειρά δημοσιευμάτων, λίγες μόλις μέρες πριν τη συμπλήρωση των δύο χρόνων από το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και τη μεγάλη πανεργατική απεργία που έχει προκηρυχθεί για την ίδια μέρα. Με τις «αβεβαιότητες» και τα «ερωτήματα» σε αυτά να είναι παραπάνω από πολλά, όλα δείχνουν πως και αυτά τα πορίσματα θα επιχειρηθεί να αξιοποιηθούν στην επιχείρηση συγκάλυψης του πραγματικού ένοχου για το έγκλημα, του καπιταλιστικού συστήματος, του κράτους και των κυβερνήσεων που το υπηρετούν και δημιουργούν συνεχώς τις προϋποθέσεις και για νέα «Τέμπη».
Χαρακτηριστικά τα όσα λέγονται στο πόρισμα της ίδιας της Hellenic Train, και δημοσιεύει σήμερα το «Εθνος». Το πόρισμα κάνει προκλητικά λόγο για «μια ατυχή σύμπτωση», αποδίδοντας την έκρηξη και τη φωτιά «στα ηλεκτρικά τόξα και το βραχυκύκλωμα στον εναέριο ηλεκτροφόρο αγωγό που συνέβησαν πολύ κοντά ή πάνω στον μετασχηματιστή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αλλά και σε πρόσθετα βραχυκυκλώματα των πυκνωτών που είχαν ως αποτέλεσμα την ανάφλεξη και έκρηξη του ψυκτικού υγρού το οποίο στη συνέχεια κάηκε». Βέβαια η εκδοχή αυτή, που πλάι στα περί «ανθρώπινου λάθους» έρχεται να βάλει και την πλευρά της «τύχης», δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται από τα υπόλοιπα πορίσματα και τα όσα έχουν γίνει ως σήμερα γνωστά για τους λόγους της έκρηξης, ενώ εστιάζει εύλογα και μόνο στο ζήτημα της έκρηξης λες και αυτή θα είχε συμβεί αν δεν υπήρχε η σύγκρουση στην οποία οδήγησε η εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» και εμπορευματοποίησης του σιδηρόδρομου.
Αυτή την πολιτική που ακολουθείται απ’ όλες τις κυβερνήσεις και με τις οδηγίες της ΕΕ ανά χείρας έρχεται άλλωστε να «βγάλει λάδι» και ο Βέλγος εμπειρογνώμονας Yves Carton στον οποίο ανατέθηκε το πόρισμα, ο οποίος ισχυρίζεται πως δεν υπάρχουν τεχνικές βελτιώσεις ή άλλα μέσα με τα οποία θα μπορούσαν να αποφευχθούν οι ολέθριες συνέπειες, αλλά και αντίστοιχα γεγονότα στο μέλλον! Συγκεκριμένα σύμφωνα με το δημοσίευμα ο εμπειρογνώμονας σημειώνει πως «Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω γεγονότα και στοιχεία από την καταστροφή, δεν υπάρχει κανένα ή είναι ελάχιστα τα αρχιτεκτονικά στοιχεία, η κατασκευή ή τεχνική βελτίωση του οχήματος, ή δραστηριότητα συναφής με τη συντήρηση ή τη λειτουργία των συρμών επί του οχήματος που θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο επανάληψης, ή τα στοιχεία που θα μπορούσαν να μειώσουν τις επιπτώσεις υπό τις ίδιες συνθήκες και περιστάσεις». Ενώ σύμφωνα με το δημοσίευμα «η έκρηξη και η πυρκαγιά δεν ήταν και δεν είναι δυνατόν να αποφευχθούν υπό τις δεδομένες συνθήκες και περιστάσεις ούτε μπορούν να περιοριστούν με τις υπάρχουσες τεχνικές λύσεις (π.χ. συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης)». Ενα μεγάλο ψέμα δηλαδή, με στόχο να παρουσιαστεί ως «μοιραίο» ο λαός να θυσιάζεται στις ράγες του κέρδους…
Το πόρισμα προέκυψε από εξέταση των βίντεο και του φωτογραφικού υλικού και σύμφωνα με το «Εθνος» έχει κατατεθεί από την εταιρία στις ανακριτικές αρχές, στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
«Πολλά από όσα δεν λειτουργούσαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου συνεχίζουν να βρίσκονται εκτός λειτουργίας»
Την ίδια ώρα η «Καθημερινή» δημοσιεύει στοιχεία από την τελική έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί δημόσια στις 27 Φλεβάρη. Σύμφωνα με αυτά το τελικό πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν πρόκειται να διαφέρει από την αρχική εκτίμηση των ερευνητών πως τα έλαια σιλικόνης των μετασχηματιστών στις μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν εξηγούν τη φωτιά που ενδεχομένως ευθύνεται για τον θάνατο 5 ατόμων από τα 57 θύματα του δυστυχήματος και πως εντοπίζονται «αντικρουόμενα στοιχεία». Σημειώνεται ακόμη πως προκειμένου να μην υπάρχει περιθώριο αμφισβήτησης της διαδικασίας διερεύνησης, ο Εθνικός Οργανισμός σκοπεύει να απευθυνθεί και στο Πανεπιστήμιο της Λωζάννης, για το ζήτημα της πυρόσφαιρας. Θυμίζουμε πως και το πόρισμα του Οργανισμού έχει βασιστεί στο βιντεοληπτικό υλικό, όπως και στα όσα στοιχεία μπόρεσαν να συλλεχθούν από την επιτόπια έρευνα που έγινε 29 ολόκληρες μέρες μετά το έγκλημα.
Παράλληλα σύμφωνα με το δημοσίευμα το πόρισμα θα αναδεικνύει και την κατάσταση στον σιδηρόδρομο «και τους συνολικούς παράγοντες που οδήγησαν με αιτιώδη συνάφεια στο δυστύχημα», το οποίο «αναλύεται πολυεπίπεδα, όχι μόνο ως μια σύμπτωση ανθρώπινων λαθών, αλλά ως αποτέλεσμα διαχρονικών κενών του συστήματος. Είναι χαρακτηριστικό πως πολλά από όσα δεν λειτουργούσαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου φαίνεται να συνεχίζουν να βρίσκονται εκτός λειτουργίας», άλλα μια επιβεβαίωση ότι η πραγματική δικαίωση για τους νεκρούς βρίσκεται στη σύγκρουση με αυτή την πολιτική που για τα κέρδη του κεφαλαίου δημιουργεί παντού τις προϋποθέσεις και για νέα εγκλήματα.
Να σημειωθεί τέλος πως σύμφωνα με την εφημερίδα λίγες μέρες πριν τη δημοσίευση του πορίσματος του Οργανισμού, αναμένεται να ολοκληρωθεί και η έκθεση της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών ερευνών της Αστυνομίας, για την κατάσχεση των σκληρών δίσκων και υπολογιστών της εταιρείας Interstar Security (απ’ όπου προέκυψαν τα πρόσφατα βίντεο που φέρονται να δείχνουν την αμαξοστοιχεία του επίμαχο βράδυ). Σύμφωνα με την Καθημερινή η έκθεση θα σημειώνει πως οι επανειλημμένες εγγραφές και διαγραφές των αρχείων εμποδίζουν την πιστοποίηση γνησιότητας του υλικού σε ποσοστό 100%.